Profitразделитель ссылочного текста №_12_2019 (275), decembrie 2019

15 ani de EUROLIFE în Moldova

Margareta MOCREAC | Companie & Dezvoltare

Peste 48 mii de clienţi, peste 500 de consultanţi activi, peste 260 mil. lei anual constituie suma primelor de asigurare - acestea sunt doar câteva dintre rezultatele înregistrate de EUROLIFE Broker de asigurare pe parcursul a 15 ani de activitate în Republica Moldova. Într-un interviu acordat revistei Profit, Patrick Kolb, manager regional al Eurolife Group pentru R.Moldova şi Ucraina, este mulţumit de rezultatele înregistrate de companie, dar speră că acestea vor fi şi mai bune în viitor.

Profit: Dle Kolb, EUROLIFE Broker de asigurare, compania-fiică a Grupului EUROLIFE, marchează anul acesta 15 ani de activitate pe piaţa Republicii Moldova. Vă rog să ne spuneţi care sunt cele mai importante rezultate înregistrate de companie în această perioadă?

P.K.:
Cu 15 ani în urmă, asigurările de viaţă erau un produs puţin cunoscut în Republica Moldova. EUROLIFE Broker de Asigurare a fost un pioner în domeniu. Pe parcursul acestei perioade compania noastră a semnat peste 48 mii de contracte, suma primelor de asigurare (anuală) a atins cifra de 260 mil. lei, iar cea a sumelor asigurate a ajuns la 4,9 mlrd. lei. Numărul consultanţilor activi, de asemenea, a crescut şi astăzi este de circa 550. Aş vrea să menţionez faptul că în 2014 EUROLIFE Broker de Asigurare a achitat primele plăţi după expirarea contractelor.

Profit: Cum aţi descrie EUROLIFE Broker de asigurare în prezent?

P.K.:
Astăzi, EUROLIFE Broker de Asigurare este lider incontestabil pe piaţa asigurărilor de viaţă în Republica Moldova, având structuri pe întreg teritoriul ţării. Brandul EUROLIFE este destul de bine cunoscut în Moldova şi inspiră încredere. Noi ajutăm cetăţenii RM să înţeleagă importanţa şi necesitatea produselor financiare.

Profit: Ce a fost cel mai important şi mai valoros în activitatea companiei pe parcursul celor 15 ani?

P.K.:
Încrederea a mii de clienţi în EUROLIFE Broker de Asigurare este cea mai mare realizare a noastră în Republica Moldova.

Profit: În 2013, compania avea circa 30 mii de clienţi, iar suma primelor de asigurare era de 10 mil. euro. Cum a evoluat situaţia în ultimii şase ani şi ce avem în 2019?

P.K.:
În prezent, EUROLIFE Broker de asigurare are circa 48,000 clienţi, iar suma primelor de asigurare este de 15 mil. euro.

Profit: În 2014, când compania a marcat 10 ani de activitate în RM, avea unul dintre cei mai înalţi indicatori de creştere. Care este situaţia actuală?

P.K.:
În ultimii 5 ani, din cauza unor factori politici şi economici, ritmul de dezvoltare al companiei a fost mai lent comparativ cu primii 10 ani. În pofida tuturor dificultăţilor, compania a reuşit să se dezvolte. La moment, suntem satisfăcuţi de nivelul general de dezvoltare.

Profit: EUROLIFE Group este o companie internaţională importantă care deţine companii subsidiare în mai multe ţări europene, inclusiv în Letonia, Lituania şi Ucraina. Ce ne puteţi spune despre succesele înregistrate de EUROLIFE Broker de asigurare în comparaţie cu alte companii subsidiare ale EUROLIFE Group?

P.K.:
Stabilitatea produselor şi dezvoltarea permanentă sunt caracteristici ale EUROLIFE Broker de asigurare. Comparativ cu companiile subsidiare din Letonia şi Lituania, suma primelor este mai mică, în schimb numărul contractelor este mai mare. EUROLIFE Broker de asigurare nu se dezvoltă la fel de dinamic precum compania-soră din Ucraina, în schimb, există mai puţine fluctuaţii, conjunctura pieţei este mai simplă, iar numărul colaboratorilor este mai mic.

Profit: Care sunt cele mai importante produse de asigurare puse la dispoziţie clienţilor de EUROLIFE Broker de asigurare?

P.K.:
Propunem următoarele produse pentru diferite categorii de clienţi:
- EUROLIFE Capital - este un produs de bază şi reprezintă o asigurare mixtă de viaţă cu acumulare de capital şi acoperire suplimentară pentru cazurile de accident.

- Omnia - reprezintă o asigurare mixtă de viaţă cu acumulare de capital şi acoperire pentru cazul de diagnosticare cu o afecţiune medicală gravă.

- Profit - este un produs care pune accentul pe investiţii, dar cu un nivel mai scăzut de protecţie;

- Start - reprezintă o asigurare mixtă de viaţă cu acumulare de capital pentru copii.

- Risk Life - reprezintă o asigurare mixtă de viaţă cu acumulare de capital pentru persoane ce desfăşoară o activitate cu risc mărit faţă de cel standard.

Profit: Care dintre aceste produse se bucură de cea mai mare popularitate în rândul moldovenilor?

P.K.: Cel mai popular produs este EUROLIFE Capital, urmat de Profit, Start şi Omnia.

Profit: Este bine ştiut că exemplele atrag. Vă rog să ne daţi exemplul unul client care semnează un contract pentru 15 ani. Ce plăţi trebuie să facă şi ce obţine la expirarea contractului?

P.K.:
Toţi clienţii achită suma primelor anual. Vă dau următorul exemplu: un client în vârstă de 35 de ani semnează un contract pe un termen de 15 ani şi achită anual 5 mii lei, iar suma asigurată constituie 74 951 lei.

După 15 ani, în cazul în care nu a intervenit nicio situaţie de risc, clientul primeşte înapoi suma asigurată de 74 951 lei şi participarea la profit, care reprezintă un bonus pentru investiţia făcută de client pe durata contractului. În acest caz, bonusul va fi de 16 339 lei.

În condiţiile în care, de exemplu, în al 10-lea an de la semnarea contractului, clientul a avut un accident de muncă, a aflat că suferă de o boală gravă sau a intervenit o altă situaţie menţionată în contract, atunci clientul va primi un procent echivalent gradului de invaliditate în conformitate cu condiţiile de asigurare sau va beneficia de compensaţie financiară pentru acoperirea cheltuielilor de tratament în cazul diagnosticării cu o afecţiune gravă.

În caz de deces, persoanele indicate de client în contact vor primi suma asigurată aferentă contractului.

Profit: Cum a evoluat piaţa asigurărilor din R. Moldova în ultimii 5-10 ani? Cum au influenţat aceste schimbări activitatea EUROLIFE Broker de asigurare?

P.K.:
EUROLIFE Broker de asigurare întotdeauna se străduie să se adapteze la condiţiile existente pe piaţă. Comparativ cu 10 ani în urmă, astăzi, clienţii doresc să afle mai multe informaţii despre produse, dar şi sunt gata să investească mai mult în acest domeniu. Prin urmare, noi colaborăm cu Grawe Carat Asigurări SA, partenerul în Republica Moldova pentru a elabora produse noi care să răspundă cerinţelor pieţei, iar datorită îmbunătăţirii calităţii consultaţiilor sporeşte şi nivelul de satisfacţie al clienţilor.

Profit: Cum aţi caracteriza concurenţa pe piaţa de asigurări a RM astăzi? Cum a evoluat aceasta în ultimii ani?

P.K.:
Concurenţa în RM este în creştere, iar cerinţele pieţei sunt mai mari şi mai diversificate. În acelaşi timp, aş vrea să menţionez că se observă o creştere a nivelului de profesionalism al companiilor de asigurări.

Profit: În activitatea multor companii de asigurare din RM partea leului o reprezintă asigurarea obligatorie (RCA, Carte Verde). În unele cazuri cota acestor servicii atinge 90%. Cum reuşeşte EUROLIFE Broker de asigurare să se focuseze şi să obţină venit doar din serviciile de asigurare opţională?

P.K.:
EUROLIFE Broker de asigurare oferă consultaţii de cel mai înalt nivel, este alături de clienţii săi pe întreaga durată a contractului şi garantează achitarea sumei stipulate în contract.

Profit: Care sunt aşteptările companiei EUROLIFE Broker de asigurare de la noul guvern al RM la capitolul mediul de afaceri şi dezvoltarea pieţei de asigurare?

P.K.:
Ne dorim ca standardele din RM să fie cât mai aproape de cele din UE, mediul de afaceri să fie unul favorabil, să fie stimulată creşterea economică, să se reducă povara fiscală şi să fie create cât mai multe noi locuri de muncă.

Profit: Dacă nu este un secret, de ce fel de asigurare dispuneţi Dvs.?

P.K.:
Am asigurare pentru pensie, asigurare de sănătate şi asigurare contra accidentelor.■

 

Comentarii [5]

Comentariu
  • 19.09.2019 02:42:08 Alexei
    Bravo! Compania registreaza in Moldova rezultate frumoasa, uniori ea face minuni.
  • 19.09.2019 02:46:23 Andrei
    Ei sunt bravo de aceia ca ei a gasit banii in Moldova chind altii nu pot sa fac asa ceva la noi, ei au argumente potrivita pentru oamenii potriviti.
  • 19.09.2019 02:47:18 Zosim
    Interesant, cum ei, oameni si specialisti straini pot, da noi in sina acasa nu putem.
  • 20.09.2019 12:06:18 Valentin
    Compania are numai 15 ani, da progres care este registrat in Moldova, parca este o minune...
  • 30.09.2019 03:17:38 Rabii Andrei
    Bravo Eurolife! Înainte și numai înainte!

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
14
Afişări de site:
1795469
Vizitori unici:
3258724

WebArt Pro