Profitразделитель ссылочного текста №_11-12_2022 (303), noiembrie-decembrie 2022

Oportunităţi de promovare a companiilor moldoveneşti în China

Ion NARTEA | Ambasador & Misiune

Companiile din Republica Moldova care sunt interesate în a pătrunde pe piaţa Republicii Populare Chineze (RPC) urmează să se adapteze la metodele de vânzare prin intermediul comerţului electronic. Ambasadorul RM în China, Dumitru BRAGHIȘ, susţine că platformele de comercializare transfrontalieră oferă posibilitatea vânzărilor direct consumatorilor fără necesitatea de a avea stocuri de marfă în RPC – direct din depozitul din ţara de origine a mărfurilor, fără licenţe de export, cu scutirea totală sau parţială a unor impozite la import. Potrivit lui, companiile interesate pot să se adreseze la Ambasadă pentru a facilita dialogul cu partenerii chinezi.

Profit: Dle Ambasador, rugăm să ne informaţi care sunt perspectivele promovării produselor moldoveneşti pe piaţa chineză?

Dumitru BRAGHIȘ:
Cred că trebuie să atragem o atenţie deosebită platformelor de comerţ electronic. Este cunoscut faptul, că China a devenit cel mai mare exponent în lume în acest domeniu.

Datorită platformelor dezvoltate precum Baidu, Alibaba, Tencent, Jingdong, Allipay ş.a. au apărut instrumente suficiente în realizarea comerţului electronic. Poţi găsi oricare produs cu livrarea acestuia într-un termen restrâns până la pragul consumatorului, indiferent de locaţia consumatorului (oraş, provincie, localitate rurală) şi în marea majoritate a cazurilor – gratuit. În acest context, companiile moldoveneşti care sunt interesate în a pătrunde pe această piaţă, urmează să se adapteze la metodele de vânzare prin intermediul comerţului electronic.

Un exemplu în acest sens poate fi Platforma Jindong, cu care Ambasada cooperează în dezvoltarea Pavilionului Republicii Moldova, unde sunt expuse vinurile producătorilor din Moldova – „Alianţa Vin” SA, „Călăraşi Divin” SRL, „Est Euro Vitis”, „Familia Mea” SRL, „Mileştii Mici” SA şi „Vinăria Purcari” SRL. Anul trecut, Ambasada a obţinut două premii de la această platformă: „Best Growth Partner Jindong” şi „Chief Promoting Officer of Products from Moldova”.

Trebuie de menţionat, că platformele de comercializare transfrontalieră oferă posibilitatea vânzărilor direct consumatorilor fără necesitatea de a avea stocuri de marfă în China - direct din depozitul din ţara de origine a mărfurilor, fără licenţe de export, cu scutirea totală sau parţială a unor impozite la import. Companiile interesate pot să se adreseze la Ambasadă pentru a facilita dialogul cu partenerii chinezi.

Profit: Cum stau lucrurile cu activităţile expoziţionale tradiţionale?

Dumitru BRAGHIȘ:
În anul 2021, prin eforturile Ambasadei, produsele moldoveneşti, predominant vinurile, au fost propuse mediului de afaceri local la 20 de activităţi expoziţionale. Dar şi aici s-au produs schimbări cardinale.

Luând în considerare provocările situaţiei pandemice, tot mai frecvent se lansează expoziţii online. De exemplu, la Expoziţia online „Eurasia Commodity And Trade Expo”, care va dura până în august 2022, Ambasada, de comun cu organizatorii, a asigurat procesul de deschidere gratuită online a opt standuri în format 2D şi patru în format 3D, cu expunerea vinurilor companiilor „Asconi” SRL, „Cricova” SA, „Făutor” SRL, „Good Season” SRL, „Mileştii Mici” ÎS, „Migdal-P” SA, „Suvorov-Vin” SRL, „Vinuri de Comrat” SA. şi „Vinăria Purcari” SRL.

Profit: Ce activitate expoziţională online puteţi recomanda acum mediului de afaceri din Moldova?

Dumitru BRAGHIȘ:
Aş vrea să menţionez colaborarea cu Consiliul Chinei pentru Promovarea Comerţului Internaţional (CCPIT), în rezultatul căreia a fost obţinută Invitaţia de participare la prima ediţie a Expoziţiei online „China Imported Porducts Online Expo & Matchmaking” care va dura pe tot parcursul anului (28 aprilie 2022 – 28 aprilie 2023), iar termenul limită de înregistrare este 31.12.2022.

Profit: Ce categorii de mărfuri pot fi expuse la această expoziţie?

Dumitru BRAGHIȘ:
Această expoziţie permite expunerea unui spectru larg de mărfuri: din domeniul produselor cosmetice, pentru mame şi copii, jucării, îmbrăcăminte şi accesorii, mobilă, produse electronice, produse electrice pentru casă şi alte mărfuri similare.

Totodată, vreau să atrag atenţia că participanţii la această expoziţie pot beneficia de următoarele servicii: acces facil la clienţi şi matchmaking online; promovarea produselor pe pagina CCPIT (www.tradeinvest.cn) şi alte reţele sociale, inclusiv Wechat-ul şi Tiktok-ul chinezesc pe parcursul unui an; consultare juridică privind exportul produselor în China; traducerea informaţiilor din limba engleză în limba chineză şi oferirea serviciilor de traducere în timpul matchmaking-urilor online.

Profit: Care sunt condiţiile de participare?

Dumitru BRAGHIȘ:
Serviciile din cadrul acestor expoziţii sunt grupate în patru pachete care variază de la 250 până la 2000 dolari SUA. În urma negocierilor Ambasadei RM în China cu organizatorul expoziţiei s-a reuşit obţinerea unei reduceri de 20% pentru companiile din Moldova. Pentru a beneficia de această reducere, companiile la înregistrare urmează să indice că sursa de informare este Ambasada Republicii Moldova în China.

Înregistrarea la această expoziţie poate fi efectuată prin accesarea paginii https://cice.fastexpo.cn/. În cazul diverselor neclarităţi, urmează a contacta organizatorul: Grace Li, e-mail [email protected], [email protected], tel. +8617610271020. De asemenea, Ambasada este deschisă în acordarea asistenţei companiilor, iar persoanele interesate ne pot contacta la adresa de e-mail: [email protected]

 

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
23
Afişări de site:
2278751
Vizitori unici:
4724077

WebArt Pro