Profitразделитель ссылочного текста №_11-12_2022 (303), noiembrie-decembrie 2022

Cu siguranţă, împreună! Asterra Group

Mariana TABUNCIC | Companii & Rezultate

Piaţa serviciilor de asigurări din Republica Moldova este una în proces de formare, parcurgând un drum lung de modernizare şi consolidare. În lipsa unei culturi a asigurărilor în rândul cetăţenilor, companiile care activează în domeniu luptă pentru fiecare client care conştientizează că, pentru un viitor liniştit, trebuie să-şi asigure bunurile. Compania de asigurări Asterra Group, cu o experienţă de aproape opt ani pe piaţa asigurărilor din Republica Moldova, este convinsă că abordarea individuală, operativitatea şi menţinerea unui contact permanent cu clientul nu-i va permite acestuia să „migreze” către o altă companie de asigurări. Directorul General Adjunct al companiei, Dorel Găină, afirmă că, promovând o astfel de politică, Asterra Group se simte sigură pe sine, iar cel mai important, este convinsă că cele mai mari realizări abia urmează.

Profit: Dle Găină, cuvântul „asigurare” provine de la siguranţă. Ce înseamnă pentru Dvs. „a fi în siguranţă”?

Dorel Găină:
„A fi în siguranţă” înseamnă, în primul rând, a nu te expune zi de zi unor pericole şi riscuri nejustificate, în situaţia în care există posibilitatea ca acestea să fie evitate. Dacă admitem că ar putea fi un anumit risc, atunci ar fi bine să ne asigurăm la o companie solidă care are experienţă şi perspective, deci „Cu siguranţă, împreună”.

Profit: Cum apreciaţi la moment dezvoltarea companiei, dar şi perspectivele de viitor ale acesteia?

D.G.:
Asterra Group are o istorie de aproape opt ani pe piaţa de asigurări din Republica Moldova, timp în care a reuşit să se recomande clienţilor drept o companie de încredere. Pe parcursul activităţii s-a observat un mod dinamic de creştere, inclusiv a portofoliului de clienţi, a primelor de asigurare subscrise şi a capitalului statutar.

Compania se dezvoltă rapid pe piaţa asigurărilor, ceea ce în condiţiile actuale trebuie să recunoaştem că nu este un lucru atât de uşor. În prezent, domeniul de asigurări este marcat de multiple probleme, printre care dumpingul, concurenţa mai puţin loială, unele imperfecţiuni ale legislaţiei în vigoare etc. Toate aceste probleme însă ne mobilizează şi ne determină să depunem un efort mai mare pentru a satisface cerinţele actualilor clienţi, care sunt cei mai buni mesageri ai activităţii pe care o desfăşurăm. Dacă un beneficiar al serviciilor prestate de noi a rămas mulţumit, atunci el ne recomandă altora. De fapt, aceasta este cea mai eficientă publicitate. Prin urmare, tactica noastră este să depunem eforturi maxime pentru ca toţi clienţii să fie satisfăcuţi de ceea ce facem.

Profit: Cum apreciaţi nivelul de asigurare în Republica Moldova?

D.G.:
Deocamdată, acesta este unul extrem de redus, în special în cazul asigurărilor facultative. Dacă asigurările obligatorii, cum ar fi asigurarea auto de răspundere civilă RCA, Cartea Verde sau alte tipuri de asigurări, care deşi sunt facultative, dar în realitate sunt obligatorii, fiind impuse ori de bancă la acordarea creditului (asigurarea bunului gajat), ori la cumpărarea automobilului în leasing, cunosc o dezvoltare ascendentă, atunci asigurările facultative, contractate la intenţia clientului, se află la o etapă incipientă de dezvoltare. Lipsa unei culturi a asigurărilor îi face pe oameni să apeleze la serviciile asigurătorilor abia atunci când se confruntă cu probleme.

Profit: Care sunt cele mai solicitate servicii de asigurare promovate de Asterra Group?

D.G.:
Printre cele mai solicitate produse promovate de către compania noastră sunt asigurările auto (CASCO şi Asigurarea Obligatorie de Răspundere Civilă Auto). Se bucură de succes şi asigurările noastre medicale de călătorie în străinătate, deoarece am investit mult în infrastructură şi avem parteneri străini cu o reţea amplă de centre medicale peste hotare, capabili să intervină în cazuri de urgenţă în orice colţ al lumii pentru a asista clienţii noştri. Este de menţionat faptul că, odată cu abolirea regimului de vize pentru cetăţenii moldoveni, aceştia trebuie să conştientizeze necesitatea perfectării unei asemenea poliţe de sine stătător, fără a fi obligaţi de ambasadă sau agenţia de turism, în caz contrar riscă să nu fie admişi la trecerea frontierei.

În rândul asigurărilor facultative practicate de Asterra Group se regăsesc toate genurile de asigurări existente, printre care putem enumera asigurarea de bunuri, asigurările Auto Casco, asigurările de persoane (accidente şi medicale), asigurările de răspunderi profesionale, asigurările de riscuri profesionale, asigurările în agricultură, asigurările de construcţii şi montaj şi multe altele.

În anul 2013, după primele de asigurare subscrise, Asterra Group s-a clasat pe locul opt printre companiile de asigurări din ţară. Acest lucru ne face să fim siguri de forţele proprii şi să tindem spre noi performanţe, ceea ce înseamnă să ajungem în Top 5 al companiilor de asigurări din Moldova.

Profit: Care sunt obiectivele companiei pentru anul 2014?

D.G.:
În anul 2013 am deschis mai multe reprezentanţe noi, iar pentru acest an ne propunem consolidarea acestora, pentru ca prezenţa noastră să fie resimţită pe întreg teritoriul ţării. Vor fi create produse speciale pentru fiecare filială în parte în funcţie de necesităţile din teritoriu. Ne propunem să ne dezvoltăm în continuare, să menţinem un contact permanent cu clienţii, să avem o atitudine individualizată pentru fiecare dintre ei, să-i facem cât mai fideli, să-i deservim în continuare la cel mai înalt nivel şi să atragem noi potenţiali clienţi. Totodată, unul dintre principalele obiective ale companiei este consolidarea şi îmbunătăţirea calităţii activelor noastre, care înregistrează o creştere constantă în fiecare trimestru pentru siguranţa clienţilor.

Vom continua să acordăm despăgubiri în mărime deplină şi într-un timp restrâns, fapt care reprezintă aspectul esenţial al colaborării unei companii de asigurări cu clientul. Reputaţia pentru noi este cel mai important lucru şi pentru a o menţine, ne vom strădui să fim la nivelul aşteptărilor clienţilor. Pentru aceasta, în ultima perioadă, compania a investit în creşterea profesionalismului angajaţilor atrăgând în echipă specialişti cu o practică în domeniul asigurărilor de mai bine de 10 ani. Aceştia pot prezenta clienţilor informaţii exhaustive despre procesul de asigurare, oferindu-le cel mai bun pachet în funcţie de necesităţi. Dezvoltăm parteneriate durabile cu brokerii de asigurări pe care îi considerăm promotori ai intereselor consumatorilor produselor de asigurări în faţa companiilor de profil.

În anul curent am obţinut acreditarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare pentru încheierea contractelor de asigurare în agricultură subvenţionate de stat. Este vorba de toate tipurile de asigurări agricole - culturi multianuale, recolte, animale şi păsări, asigurarea mijloacelor tehnice şi a utilajului agricol. Ne vom extinde şi pe acest segment promovând necesitatea asigurării în rândul agricultorilor ca un mecanism de protecţie contra factorilor climaterici nefavorabili care, din păcate, deseori afectează culturile agricole.

Profit: Când cetăţenii vor înţelege că este necesar să-şi asigure viaţa, casa, terenul însămânţat?

D.G.:
Cultura asigurărilor depinde foarte mult de nivelul de trai al populaţiei. Aceasta este principala cauză care determină viziunea cetăţenilor privind practicarea tipurilor de asigurări facultative. În final, produsele nu sunt atât de scumpe în raport cu valoarea proprietăţii care o deţin, în schimb permit să diminueze pierderile în urma unor evenimente nedorite. Deşi pe piaţă există destul de multă informaţie privind asigurările – pliante, TV, internet, totuşi oamenii nu intră în esenţă şi nu înţeleg importanţa asigurării până nu sunt puşi faţă în faţă cu un caz anumit sau o pierdere.

Din aceste considerente, credem că este necesară implicarea atât a companiilor de asigurări cât şi, nemijlocit, a Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare, în calitate de organ principal de supraveghere a pieţei de asigurări, pentru promovarea unor campanii care ar determina cetăţenii să apeleze la serviciile de asigurare. Una dintre aceste posibilităţi ar fi lansarea unui ciclu de emisiuni televizate în cadrul cărora telespectatorilor li s-ar explica într-un limbaj foarte simplu ce presupune asigurarea, de ce este aceasta necesară, unde să se adreseze în caz de accidente rutiere sau de muncă, ce s-ar fi întâmplat dacă în momentul producerii accidentului ar fi fost asiguraţi. Prin urmare, cetăţenii trebuie convinşi că asigurarea este un mecanism necesar, iar, cel mai important, în caz de situaţii neprevăzute, ei nu rămân singuri în faţa problemelor, dar îşi pot recupera daunele cu ajutorul companiilor de asigurări.

Pentru a veni în întâmpinarea populaţiei, în acest an, departamentul de marketing al Asterra Group a lansat o campanie socială denumită „Consultantul tău în asigurări” menită să promoveze cultul asigurărilor în rândul cetăţenilor. Nu ne este frică de faptul că această campanie va lucra şi în avantajul altor companii de asigurări. În prezent, există o problemă în ceea ce priveşte relaţia dintre companiile de asigurări, însă acum este important să dăm dovadă de unitate, colegialitate şi perseverenţă în acţiuni. Suntem convinşi că prin această abordare putem atrage mai mulţi clienţi noi în sistemul de asigurări şi evita migrarea clienţilor de la o companie la alta. Avem certitudinea că dacă ar exista o relaţie mai prietenoasă între companiile de asigurări,  atunci toţi ar avea doar de câştigat. Asta pentru că potenţial pentru dezvoltare există, trebuie doar să ne unim eforturile pentru a-l valorifica la maximum.■

 

Comentarii [8]

Comentariu
  • 22.04.2014 10:48:05
  • 14.05.2014 11:59:21 ina
    Succese Asterra, am aflat lucruri noi despre asigurare
  • 14.05.2014 12:01:04 ion
    ce sa-i faci daca nu avem cultura asigurarilor, abia cind arde mansarda ne gindim la asigurari.
  • 31.07.2014 06:25:34 Karly
    normal era daca platim arseuiarga la stat sa beneficiem la nevoie de ea dar din pacate platim degeaba, eu nu am reusit sa beneficiez de nimic in contul asigurarii, daca am avut nevoie de ceva a trebuit sa platesc(sa dau atentii )
  • 12.11.2014 08:43:16
  • 20.01.2017 01:34:53
  • 06.08.2017 06:40:29
  • 18.09.2020 02:56:16

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
13
Afişări de site:
2278787
Vizitori unici:
4724231

WebArt Pro