Profitразделитель ссылочного текста №_11-12_2022 (303), noiembrie-decembrie 2022

Maib – 2022: anul serviciilor digitale

Alexandru TANAS | Bancă & Inovaţii

„Daţi-mi un punct de sprijin şi voi muta Pământul”, a spus cu mult timp în urmă Arhimede. Parafrazându-l astăzi, putem spune fără exagerare că în această primăvară maib a oferit pieţei din Moldova un serviciu revoluţionar – SmartPOS, care serveşte drept un adevărat pilon în tranziţia business-ului către plăţile fără numerar – rapide, sigure şi comode. Utilizat pe larg, noul serviciu digital va contribui la reducerea numerarului aflat în circulaţie şi minimizarea costurilor aferente acestuia.

Noul serviciu digital SmartPOS s-a aliniat la soluţiile inovatoare deja cunoscute pe piaţă şi cele care încă urmează a fi implementate ale maib, care transformă, de fapt, anul 2022 pentru cea mai mare bancă din Moldova în anul „digitizării serviciilor”. Împreună cu partenerii săi – compania internaţională Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, şi IBA Group, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de tehnologii din Europa Centrală şi de Est, maib a dezvoltat şi a lansat serviciul SmartPOS, care oferă clienţilor băncii o experienţă mai uşoară de a plăti pentru achiziţiile lor rapid, sigur şi comod folosind smartphone-ul, cardul bancar sau ceasul inteligent.

Tehnologia performantă maib SmartPOS transformă telefoanele şi tabletele cu sistem de operare Android 8.0 (şi cele peste 8.0), care integrează funcţia NFC, în terminale de plată contactless. Pentru a deveni utilizator al acestui produs în viaţa de zi cu zi, clientul trebuie să urmeze câţiva paşi simpli: să completeze o cerere pe site-ul maib; să încheie un contract cu banca; să activeze funcţia NFC pe dispozitivul său; să descarce gratuit aplicaţia tapXphone de pe Google Play. După parcurgerea acestor paşi simpli, smartphone-ul este pregătit să accepte plăţi contactless într-un mod simplu şi avantajos.

 

 

Giorgi SHAGIDZE, preşedinte al Comitetului de Conducere al maib: Noua soluţie inovativă a băncii este destinată unui număr mare de utilizatori – întreprinderi mici şi mijlocii, întreprinderi individuale şi gospodării ţărăneşti, vânzători ambulanţi, afaceri cu activitate de curierat, agenţi de asigurări, brokeri şi, desigur, clienţi corporativi. Am încercat să colectăm şi să ne concentrăm pe cea mai bună experienţă a clienţilor în acest serviciu, care, cu ajutorul maib, devine disponibil pe întreg teritoriu al Moldovei. Suntem recunoscători partenerilor strategici ai băncii – sistemului de plată Visa şi dezvoltatorului produsului SmartPOS – IBA Group, o companie binecunoscută în regiune, pentru oportunitatea de a oferi numeroşilor noştri clienţi o soluţie comodă, simplă, atractivă şi un serviciu digital foarte profitabil, care facilitează procesul de desfăşurare a unei afaceri, economiseşte timp şi, cel mai important, sporeşte securitatea în ceea ce priveşte efectuarea şi recepţionarea plăţilor.

Pentru o mai bună înţelegere a semnificaţiei şi beneficiilor practice ale noului serviciu, trebuie menţionat că maib SmartPOS oferă afacerilor o pârghie eficientă, care face posibilă acceptarea plăţilor cu cardul bancar pe smartphone sau tabletă, fără a utiliza terminalele POS clasice.

Cu ajutorul serviciului maib SmartPOS, companiile au posibilitatea să vândă mai simplu şi uşor, iar cumpărătorii să achite în condiţii de maximă flexibilitate şi siguranţă. Să ne referim, de exemplu, la un vânzător ambulant. Când acesta vinde flori sau legume proaspete într-o zonă rezidenţială aglomerată, vânzătorul introduce preţul cumpărăturii în aplicaţia de pe dizpozitivul său. Ulterior, cumpărătorul cu cardul bancar contactless, telefonul sau ceasul inteligent efectuează uşor plata  printr-o singură atingere a smartphone-ului comerciantului. Plata se întamplă în câteva secunde. Este de menţionat că acest serviciu ţine cont şi de faptul că cumpărătorul poate solicita o chitanţă. În special, după finalizarea operaţiunii, există posibilitatea de a vizualiza chitanţa pe ecran, de a scana codul QR, de a expedia SMS la numărul de telefon al clientului sau adresa poştală a acestuia.

Andrii GLEVATSKYI, vicepreşedinte al Comitetului de Conducere al maib: În prezent, SmartPOS este cea mai bună soluţie de pe piaţa moldovenească. Serviciul este destinat pentru o varietate de clienţi, inclusiv pentru cei care nu întotdeauna au avut posibilitatea să-şi achite cumpărăturile folosind cardul bancar şi smartphone-ul. Pentru a face acest lucru, trebuia să aibă mereu cash la îndemână. În primul rând, ne propunem să retragem cât mai multe întreprinderi mici din circulaţia numerarului şi să le transferăm în sistemul plăţilor electronice, astfel încât acestea să se simtă confortabil, simţind toate avantajele şi beneficiile serviciului SmartPOS de la maib. Conectarea la SmartPOS, precum şi utilizarea serviciului sunt gratuite. Unica taxă este comisionul bancar din orice tranzacţie – de la 1,5%.

Conducerea maib consideră că SmartPOS este o soluţie de plată necesară atât pentru micii antreprenori, cât şi pentru afacerile mari. ţinând cont de experienţa şi solicitările clienţilor, specialiştii băncii au încercat să ia în considerare toate aspectele şi să nu piardă nimic din vedere. Datorită acestei abordări, beneficiile utilizării serviciului SmartPOS sunt evidente pentru toţi.

 

 

Andrii GLEVATSKYI: De asemenea, este important că orice client al băncii are posibilitatea de a înrola în maib SmartPOS atâtea dispozitive de câte are nevoie. El primeşte zilnic rapoarte despre tranzacţiile efectuate şi statutul acestora. În acelaşi timp, clientului i se pune la dispoziţie un număr de contact unic, apelând la care el va putea primi răspunsurile la înrebările care apar în procesul de utilizare a serviciului SmartPOS de la maib.

Trăsătura inerentă a maib de a aplica standarde ale experienţei clienţilor se reflectă şi în noul serviciu SmartPOS.

Dinu GHERASIM, director general al Donaris Vienna Insurance Group: Suntem foarte încântaţi că a apărut un astfel de serviciu în timp util, când practic toţi deţin smartphone-uri şi carduri bancare. Recunosc că noi în companie am fost surprinşi de simplitatea serviciului SmartPOS. Am înrolat deja în maib SmartPOS agenţii noştri de asigurări, angajaţii din birourile de vânzări şi brokerii. Datorită tehnologiei SmartPOS convenabile şi uşor de utilizat, am semnat contractele, ţinând cont de toate formalităţile, într-o singură zi. Plata se efectuează momentan, iar la adresa electronică sunt trimise chitanţele scanate. Încheierea contractelor de asigurare se produce rapid, ceea ce denotă avantajele şi beneficiile practice ale produsului. Compania nu mai întâmpină careva probleme la capitolul acceptarea plăţilor pentru servicii. Plăţile pot fi efectuate şi recepţionate 24/24. Sunt sigur că serviciul maib SmartPOS va fi solicitat pe piaţă. La urma urmei, acesta accelerează, optimizează şi reduce costul multor procese, fapt de care, cu siguranţă, va profita mediul de afaceri. Aducem mulţumiri maib pentru că prin serviciile sale digitale şi moderne ne ajută să ţinem pasul cu progresul şi inovaţiile.■

 

Comentarii [1]

Comentariu
  • 24.03.2022 02:51:15 Grigore
    Pacat cu nu este scris chit costa asa ceva pentru maib?

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
30
Afişări de site:
2278229
Vizitori unici:
4722729

WebArt Pro