Profitразделитель ссылочного текста №_12_2023, decembrie 2023

Ambiţia brandurilor moldoveneşti

Ruxanda ENACHI | Produs autohton

Brandurile moldoveneşti de textile, încălţăminte sau accesorii, încet dar sigur, se afirmă pe piaţa locală. Producătorii şi designerii de modă autohtoni se ambiţionează în continuare să dezvolte industria în cauză, fiind siguri de potenţialul pe care aceasta îl reprezintă. Se ştie însă că, pentru a avea succes, un produs are nevoie şi de o promovare profesionistă. În acest sens, în cadrul campaniei „Din inimă branduri de Moldova”, susţinută de USAID şi întreprinderile moldoveneşti din industria uşoară, la începutul lunii martie a fost organizat un adevărat Fashion show al brandurilor care au apărut şi s-au dezvoltat în Republica Moldova.

Membrii Clubului Internaţional al Femeilor din Moldova (CIFM), persoane publice din domeniul afacerilor, politică, muzică sau mass-media, au defilat pe data de 2 martie pe un podium improvizat în incinta Palatului Republicii, pentru a prezenta noile colecţii de primăvară ale celor mai cunoscute branduri moldoveneşti. Ţinutele designerilor autohtoni au fost puse în valoare de prima doamnă a Republicii Moldova, Margareta Timofti, viceguvernatorul Băncii Naţionale, Ema Tăbârţă, femeia de afaceri Otilia Drăguţan, membra Consiliului CIFM Maria Marinuţa, deputatul Veaceslav Ioniţă, viceministrul Finanţelor Victor Barbăneagră, interpreţii Natalia Gordienco, Vitalie Dani, Cătălin Josan, jurnaliştii Rodica Ciorănică, Natalia Davidovici, Oxana Iuteş şi alţii.

Amploarea evenimentului a fost dictată şi de faptul că acesta se află deja la a treia ediţie, succesul primelor două prezentări de modă fiind o dovadă a faptului că investiţia într-un astfel de show se merită pe deplin. Potenţialii clienţi au, astfel, posibilitatea de a face cunoştinţă cu noile tendinţe în modă şi a ”pune ochiul” pe creaţiile vestimentare ale designerilor moldoveni care i-au impresionat.  

Prezentarea colecţiilor a început cu stilurile „sport” şi „casual” şi a finalizat cu colecţii de seară. Rând pe rând, podiumul a fost „invadat” de nuanţele fine şi elegante ale creaţiilor vestimentare autohtone.

Pe lângă brandurile deja consacrate, cum ar fi Ionel, Vistline, Tricon, My Revival, Giovani Primo, Brio, Iuvas, Georgette, O'Devalle, Vasconi, Zorile, Cristina, Floare, Tighina, Ponti sau Arillu, pe scenă au fost prezentate şi colecţiile unor branduri mai noi, cum ar fi Sekana, Lia Fia, L’Âme de Femme, Vitalie Burlacu, Love Fashion sau Eho.

Ţinutele au fost complementate reuşit de bijuterii handmade ale designerilor autohtoni Lorina, Ju-Bijoux şi Bia Bijou.

La fel ca şi la prezentările anterioare, atracţia serii au reprezentat-o colecţiile pentru copii. Noul brand Creme Brulee al Veronicăi Pentilei a reuşit să impresioneze publicul prin nuanţele fine ale ţesăturilor, modelele elegante şi calitatea impecabilă a creaţiilor vestimentare. Nu mai puţin au încântat publicul şi creaţiile Bombonici şi Miss ViVien, care au ieşit pe podium cu jucării marca Lileta ale designerului autohton Renata Bodorin.

Indiscutabil, Fashon show-ul a demonstrat potenţialul designerilor şi producătorilor autohtoni. Evident, există încă foarte mult de lucru, cert însă este că industria modei în Republica Moldova are valoare şi viitor. Important este ca şi noi, consumatorii, să contribuim la dezvoltarea acestei industrii, renunţând măcar puţin la brandurile străine în favoarea celor autohtone. Merită, cel puţin, să încercăm.■

 

Comentarii [8]

Comentariu
  • 26.12.2014 08:36:43
  • 01.06.2015 11:20:43
  • 30.06.2016 10:52:33
  • 20.01.2017 01:07:05
  • 27.06.2017 02:25:57
  • 24.08.2017 09:07:17
  • 24.11.2018 12:30:41
  • 30.01.2019 09:45:25

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
21
Afişări de site:
774543
Vizitori unici:
5691124

WebArt Pro