Profitразделитель ссылочного текста ----

Responsabilitate, viziune, acţiune marca MAIB

Otilia GREBENCEA | Bănci & Educaţie

În epoca vitezei şi a tehnologiilor informaţionale, succesul este de partea celor care, atenţi fiind la necesităţile comunităţii, ştiu să sesizeze problemele şi să găsească nu doar soluţii, dar şi cele mai eficiente mecanisme de implementare a lor. În sectorul afacerilor, de multe ori, aceasta înseamnă nu atât să-ţi asiguri majorarea profitului într-un timp relativ scurt, cât să ai viziunea, înţelegerea şi dorinţa de a interveni pe un segment, a cărui dezvoltare ar putea avea un impact pozitiv asupra progresului întregii societăţi.

Educaţia financiară calitativă, nu atât la capitolul teorie, cât practică, este una din acele nişe pe care în Republica Moldova s-a acţionat mai mult sporadic, cu anumite ocazii, fără o continuitate planificată şi fără obiective bine stabilite. În felul acesta, am ajuns la situaţia când deşi avem produse şi servicii moderne nu ştim să le folosim sau le folosim ineficient.

Pe acest fundal, iniţiativa BC „Moldova Agroindbank” SA (MAIB) de a deschide un centru de educaţie financiară practică este binevenită, cu atât mai mult că centrul, care se adresează copiilor şi tinerilor cu vârstele cuprinse între 7 şi 40 de ani, este primul de acest gen din sectorul bancar al Republicii Moldova.

Surprinzând plăcut printr-o ambianţă modernă şi prietenoasă, Centrul pentru Tineri „MAIB Studio Avanti” a reuşit să planteze un grăunte care, crescut cu grijă, poate distruge stereotipul conform căruia băncile sunt cele mai închise, conservatoare, inflexibile şi reci instituţii, axate doar pe propriul lor profit. Atmosfera creată, modelul de comunicare propus, accesibil tuturor vârstelor şi faptul că toate activităţile din cadrul acestuia se vor desfăşura absolut gratuit sparg tiparele şi provoacă admiraţie.  


Deşi centrul este la început de cale, iar rezultatele în sectorul educaţiei se văd în timp, Preşedintele băncii, Serghei Cebotari, se arată încrezător de utilitatea şi reuşita acestuia. „Noi, echipa MAIB, credem în viitorul ţării noastre, în potenţialul tinerilor şi considerăm că avem responsabilitatea să-i ajutăm să ţină pasul cu toate noutăţile şi inovaţiile din sector, să folosească înţelept noile tehnologii, produse şi servicii bancare, să înveţe să-şi gestioneze corect banii, în condiţii de maximă securitate şi să testeze personal ultimele inovaţii bancare,” punctează Cebotari.

Optimismul şi încrederea cu care vorbeşte şi pe care bancherul reuşeşte să le inspire şi altora te trimit, volens nolens, la gândul că dincolo de deschiderea acestui centru există o conştientizare profundă a problemei date, o viziune clară, o determinare fermă şi un angajament puternic de a contribui la soluţionarea acesteia.
 
Odată ce m-am prins la acest gând nu am putut să nu fac următoarea asociere.

Pentru ca o comunitate să se dezvolte, e bine ca toate păturile sale sociale şi sectoarele de activitate să se mişte în aceeaşi direcţie, de dorit cu aceeaşi viteză, şi să urmeze aceleaşi obiective. La noi, din păcate, mult prea des se întâmplă să fim exemplificarea perfectă a fabulei „Racul, lebăda şi ştiuca”. Şi se întâmplă acest lucru din lipsa de viziune şi din dorinţa nesănătoasă de a atinge anumite obiective pe termen scurt, care de cele mai multe ori sunt egoiste prin excelenţă.

Băncile locale anunţă de fiecare dată cu mândrie lansarea unor noi produse şi servicii, declarând sus şi tare că în felul acesta contribuie nu doar la dezvoltarea sectorului financiar, dar şi a economiei în întregime. Şi nu e nimic rău în ambiţia lor de a ţine pasul cu tendinţele de dezvoltare la nivel internaţional, ba chiar din contra. Doar că oricum ai întoarce cifrele, nu poţi să nu observi că societatea – clienţii băncilor, nu ţin pasul cu acest ritm de dezvoltare.  

Aşa se face că deşi numărul cardurilor emise a depăşit 1,6 milioane, 85% din tranzacţiile cu cardul sunt retrageri de la bacomat. Deşi avem servicii performante de Internet Banking, mult peste jumătate din utilizatorii acestora nu ştiu cum să le folosească cu eficienţă maximă. Şi acestea, din păcate, nu sunt singurele exemple.
Tocmai de aceea, iniţiativa MAIB este un exemplu de implicare, care, implementată cu înţelepciune, pe termen mediu, poate reduce din decalajul existent, poate contribui la schimbarea mentalităţii, lucru care, după cum bine se ştie, este cel mai greu de realizat.

Şi ca să închei, chiar cu riscul de a lăuda prea mult, trebuie să spun că băncilor de multe ori li se reproşează faptul că, deşi susţin că se implică în proiecte de responsabilitate socială, nu fac decât să dea bani, care sunt necesari, dar nu sunt nici pe departe totul. Or, Centrul pentru Tineri „MAIB Studio Avanti” este un exemplu de proiect de responsabilitate socială implementat în totalitate de o bancă şi deschis publicului larg. Ceea de ce au nevoie acum cei de la MAIB pentru a-şi vedea viziunea realizată este tenacitate, creativitate şi deschidere în implementarea acestei iniţiative.

MAIB declară deseori că este „locomotiva sectorului bancar”. Sper ca şi acest exemplu să devină unul contagios şi pentru alte bănci şi să avem şi alte proiecte cu impact asupra dezvoltării societăţii. ■

 

Comentarii [1]

Comentariu
  • 21.01.2019 10:53:38

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
7
Afişări de site:
1797880
Vizitori unici:
3267153

WebArt Pro