Profitразделитель ссылочного текста №_12_2021 (294), decembrie 2021

Bookletta – geanta care promovează lectura

Adriana SOLOVEI | Idei originale

Sanda Cojocaru, o tânără de 25 de ani, originară din Republica Moldova şi stabilită la Bucureşti, a devenit creatoarea unui concept de genţi unic în lume. Este vorba de Bookletta sau „geanta pentru carte” care a fost lansată în primăvara anului 2012 la Bucureşti şi care în timp scurt a reuşit să devină un brand destul de popular atât în Republica Moldova, cât şi în România.

Bookletta se distinge prin faptul că este dotată cu un buzunar exterior, plasat lateral, transparent, destinat special pentru o carte – cea pe care posesoarea o citeşte la moment. Fiind extensibil şi confecţionat din plastic, buzunarul asigură protecţia cărţii de umiditate, pătare sau şifonare. Astfel, geanta vine să transmită un mesaj inedit: cititul este la modă, este o activitate plăcută şi utilă cu care te poţi mândri şi care te poate ajuta să construieşti relaţii sociale mult mai uşor.

Deşi la facultate a studiat ştiinţele comunicării şi în prezent activează în acest domeniu, Sanda a reuşit să se lanseze cu succes şi în lumea modei, îmbinând pasiunea pentru frumos şi eleganţă cu mesajul pe care vrea să-l transmită societăţii, şi anume: trebuie să citim, mai des şi mai mult.

Sanda COJOCARU: Nu am studii în design, deşi am avut dintotdeauna o pasiune pentru arte – forme, culori, texturi, armonie. Am făcut o şcoală de arte plastice care mi-a deschis cumva apetitul pentru acest domeniu. La început aveam doar ideea genţii, dar nu ştiam cum s-o realizez. Astfel, am început o colaborare frumoasă cu Cristiana Pitu, o tânără designer foarte talentată din Bucureşti. Ea m-a ajutat să pun pe hârtie Bookletta şi apoi, cu ajutorul unui croitor specializat în cusutul genţilor, s-o realizăm la propriu.

Bookletta nu este prima iniţiativă prin intermediul căreia Sanda promovează lectura. La 18 ani, şi-a publicat prima carte de versuri, „Culorile mele”, pentru care, în 2004, a obţinut premiul Debutul Anului al Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova. De asemenea, cu doi ani şi jumătate în urmă, alături de prietena sa, Ionela Costachi, a iniţiat campania socioculturală „Citesc, deci sunt sexy”, promovată, în special, în mediul on-line şi pe platformele de socializare şi reuşind să adune circa 4500 de membri. „Cred că ideea conceptului de geantă Bookletta mi-a venit în timp ce lucram la acest proiect social, unul de suflet pentru mine”, spune Sanda.

Denumirea brandului, Bookletta, are o semnificaţie deosebită, provenind de la combinarea cuvintelor „book” (carte) şi numele mamei Sandei – Violeta.

Timp de şase luni, de când brand-ul Bookletta a fost înregistrat oficial şi lansat, au fost vândute circa 100 de genţi, majoritatea în Republica Moldova şi România. Câteva genţi au fost livrate în Italia, Anglia, Franţa, Belgia, Cehia, precum şi în Asia, Africa sau America. „Sincer, nu m-am aşteptat că voi avea parte de atâtea cumpărătoare, mai ales din Republica Moldova! Se pare că tinerele de acolo ştiu să aprecieze şi să promoveze Bookletta”, iar pentru asta au tot respectul meu”, remarcă Sanda.

Preţul unei genţi variază între 80 şi 135 de euro, în funcţie de model şi dimensiuni, fiind propuse trei variante: Mini, Maxi şi Violeta. Genţile Bookletta sunt făcute manual, din piele naturală. Nu sunt produse în serie, fiecare model fiind personalizat în funcţie de preferinţele cumpărătoarei.  

Succesul brandului Bookletta se datorează în mare măsură promovării eficiente de care a beneficiat de la lansare. Dat fiind faptul că Sanda este comunicator profesionist, a reuşit să creeze în spatele produsului o campanie puternică de branding. Principalul canal utilizat pentru promovare a fost mediul on-line: pagina oficială www.bookletta.com, reţelele de socializare sau blogurile specializate. „Am folosit la maximum social media, cea care ne-a adus şi satisfacţia cea mai mare. Bookletta a aterizat şi pe umărul unor fashion bloggeriţe care au un cuvânt de spus. Am ajuns pe site-uri mari de design, atât din România, cât şi din Republica Moldova, unde am reuşit să acoperim toate posturile de televiziune”, spune cu mândrie tânăra creatoare.


Sanda consideră că punctul forte al creaţiei sale îl reprezintă funcţia inedită a genţii, şi anume - promovarea şi popularizarea lecturii, prezentată tinerilor dintr-o perspectivă atractivă. „Visez la o lume în care discuţiile să se lege despre ce carte ai în geantă, nu despre ce brand are ceasul tău”, afirmă plină de entuziasm tânăra.

Sanda are planuri de extindere a afacerii sale. De curând, a fost fabricat în premieră şi modelul de geantă pentru bărbaţi – Booxter, bazat pe acelaşi concept şi care urmează să fie lansat oficial în scurt timp. De asemenea, tânăra antreprenoare susţine că ar vrea ca genţile sale să fie vândute în librării, iar în viitor - în fiecare librărie să existe şi câte un raft special destinat genţilor pentru cărţi.

Exemplul Sandei Cojocaru ne învaţă că o cauză în care crezi poate sta la baza unei afaceri de succes, reuşind, astfel, să fie promovat un mesaj de valoare printre consumatori.■

 

Comentarii [5]

Comentariu
  • 15.11.2012 01:59:01 alina
    foarte frumos material si foarte frumoasa idee. Felicitari tuturor
  • 15.11.2012 02:00:08 lina
    Poate astfel cititul va fi la moda. Originala idee, practica si cel mai important educativa, intr- societate in care cititul nu mai este o prioritate.
  • 17.04.2013 12:06:48
  • 06.07.2014 05:28:43
  • 23.02.2016 11:49:21 Daniela
    E posibil de găsit o booklleta" in Chișinău?

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
28
Afişări de site:
2117199
Vizitori unici:
4238301

WebArt Pro