Profitразделитель ссылочного текста №_7-8_2020 (280) iulie-august 2020

Studierea limbii engleze într-o a tmosferă americană

Educaţie & Limbi străine

Mediul lingvistic şi ambianţa culturală sînt două componente esenţiale ale procesului de însuşire a unei limbi străine. Cu toate că Chişinăul propune multiple oferte de cursuri sau şcoli de predare a limbii engleze, în foarte puţine instituţii de acest gen poate fi găsită o atmosferă americană veritabilă care, indiscutabil, facilitează studierea limbii şi permite studenţilor să înţeleagă mai profund şi mai eficient cultura poporului american. Pe parcursul ultimilor 15 ani, mii de moldoveni au ales să studieze limba engleză la Centrul Lingvistic American unde au găsit o atmosferă şi un spirit american adevărat. Înrădăcinat pe metode moderne de predare şi învăţare a limbii engleze, Centrul asigură studenţilor obţinerea succeselor, evident, dacă şi aceştia sînt motivaţi să înveţe.

Centrul Lingvistic American (American Language Center, ALC) a fost deschis la Chişinău în 1996 de către filiala Consiliilor Americane, organizaţie nonprofit din Washington DC, SUA, şi s-a dezvoltat într-o instituţie privată amplă specializată pe predarea limbii engleze.  La moment, centrul are 20 de profesori calificaţi şi sute de clienţi. Servicii exclusive sînt oferite numeroaselor ambasade şi reprezentanţe străine în Moldova, companiilor şi proiectelor internaţionale, băncilor şi organizaţiilor comerciale, care investesc în dezvoltarea profesională şi educaţia personalului prin organizarea cursurilor de limbă engleză la oficiile corporative, în grupuri mici sau cu un tutore individual.

Unii profesori ai Centrului sînt vorbitori nativi de engleză, dar, preponderent, cadrul didactic este din Moldova, cu experienţă de studii în SUA de la un semestru pînă la doi ani. Toţi membrii administraţiei posedă diplome americane de magistru şi implementează metodele actuale de gestiune şi management ”american”. Mărimea medie a grupurilor de studii este de şapte persoane – fapt care oferă fiecărui student timp suficient şi oportunităţi vaste pentru dezvoltarea aptitudinilor conversaţionale, precum şi o atenţie particulară din partea profesorilor.

O trăsătură distinctă a Centrului este orientarea spre persoanele adulte. Astfel, 80% din clienţi sînt angajaţi în cîmpul muncii, cu vîrste cuprinse între 25-45 de ani. Celelalte 15-20% sînt elevi şi studenţi universitari. 65% din totalitatea clienţilor sînt femei.

În cadrul Centrului Lingvistic American 90% din lecţii sînt concentrate pe studierea variantei americane a limbii engleze. În situaţii rare, prin referinţe, pentru clienţii VIP sînt organizate cursuri de limbă rusă sau limbă română.
Referindu-se la avantajele Centrului, David Jesse, directorul Consiliilor Americane Moldova, accentuează că, în comparaţie cu alte şcoli private cu statut de SRL (societate cu răspundere limitată, axată pe creşterea capitalului şi veniturilor), Consiliile Americane sînt o organizaţie nonprofit.

David JESSE: Deoarece scopul nostru nu este de a obţine profit comercial, noi investim în dezvoltarea profesională a staff-ului şi a programelor didactico-educaţionale.  Depunem eforturi şi alocăm fonduri masive pentru amplificarea şi menţinerea calităţii – lucru care ne diferenţiază de concurenţi. Adiţional, evaluăm detaliat priorităţile şi necesităţile clienţilor noştri şi încercăm să creăm o atmosferă americană originală pentru chişinăuieni. Grupurile noastre sînt mici, iar preţurile competitive.  Ne aflăm în centrul oraşului şi ne mîndrim de reputaţia solidă – 95% din clienţii noi vin după recomandarea prietenilor sau foştilor studenţi.

Reuşita studenţilor Centrului depinde, în opinia profesorilor, de cîţiva factori, cea mai importantă fiind „motivaţia de a studia o limbă străină”.

„Ţinînd cont de faptul că moldovenii se confruntă cu o criză a timpului şi o criză a mijloacelor financiare, cei care pot aloca 500 lei pe lună şi 2-3 seri pe săptămână pentru cursurile de engleză, au deja 90% din ingredientele formulei succesului. Celelalte 10% depind de noi. Iar noi trebuie să fim pregătiţi şi responsabili, să sesizăm necesităţile individuale ale clienţilor şi să propunem servicii corespunzătoare pentru maximă satisfacţie. Aceasta este esenţa contribuţiei noastre. Sîntem serioşi şi atragem atenţia la fiecare detaliu în complexitate – în caz contrar, 95% din studenţii noi nu ar veni la Centrul nostru la recomandarea colegilor sau prietenilor”, susţine David.

David Jesse spune că deseori este impresionat de abilitatea moldovenilor de a face multiple compromisuri. Potrivit lui, mulţi clienţi sînt parţial motivaţi să înveţe mai aprofundat limba engleză pentru a se realiza ulterior pe plan profesional într-o companie sau structură internaţională în Moldova, fără a fi nevoiţi să plece peste hotare, departe de familie.

Primul pas spre succesul Centrului Lingvistic American, în opinia lui David Jesse, este recunoaşterea potenţialului individual al resurselor umane şi al capacităţilor lor de a munci şi a se dezvolta. Următorul element important este identificarea cererii şi necesităţilor pieţei şi clienţilor particulari – este absolut necesar de a înţelege aşteptările, motivaţia, speranţele, visele şi sursele de inspiraţie ale acestora. ”Învăţăm studenţii să înţeleagă cultura americană, să ştie cum să formuleze corect întrebările şi să se prezinte încrezător într-un mediu necunoscut, dar nu oferim posturi vacante în SUA”, a subliniat David Jesse. Potrivit lui, un alt factor important pentru obţinerea succesului în această activitate este profesionalismul echipei, administrarea competentă şi realizarea punctuală a promisiunilor.

În prezent, Moldova depune eforturi considerabile în vederea integrării în comunitatea europeană.  Posedarea limbilor străine, cu siguranţă, este unul dintre factorii primordiali care poate contribui la facilitarea procesului de integrare. Cu cît mai aproape sîntem de UE, cu atît mai mult creşte cererea pentru limbi străine. Ţinînd cont de faptul că engleza este cea mai răspîndită şi ”practică” limbă de comunicare, se pare că viitorul Centrului Lingvistic American este promiţător.■

 

Studierea limbii engleze – o necesitate la Mobiasbanca
 
Cînd stăpîneşti, cel puţin, o limbă străină, ai libertatea de a comunica, învăţa, construi o carieră de succes, dezvolta o afacere şi, nu în ultimul rînd, a călători.

Acest lucru a fost înţeles pe deplin de către angajaţii Mobiasbanca – Groupe Societe Generale, iar top managementul băncii noastre încurajează pe deplin procesul de învăţare şi cunoaştere, investind continuu în studierea limbii engleze.

Începînd cu anul 2007 şi pînă în prezent, circa 70 de angajaţi ai MBSG au studiat anual limba engleză în cadrul cursurilor organizate de American Language Center. Cursurile au fost adaptate pentru diferite profiluri de  posturi şi angajaţi: de la consilieri de clientelă pînă la middle management, de la începători pînă la avansaţi.
MBSG a ales să colaboreze anume cu American Language Center deoarece:

1. Profesorii şi specialiştii Centrului sînt foarte bine selectaţi şi utilizează în formări tehnici şi metodologii moderne, facilitînd instruirea la nivel de echipă şi individual.

2. Sînt deschişi şi receptivi la necesităţile noastre.

3. Sînt flexibili privind orarul şi conţinutul lecţiilor.

4. Sînt inovativi şi acceptă provocările (pentru prima dată împreună cu MBSG a fost organizat un curs de limbă engleză prin intermediul skype-ului).

5. Sînt profesionişti.

6. Sînt responsabili social.

MBSG intenţionează să continue şi pe viitor cooperarea cu American Language Center, deoarece experienţa a arătat că angajaţii care cunosc limba engleză sînt mai flexibili şi obţin rezultate mai bune în carieră, iar MBSG este o bancă care investeşte în potenţialul uman.

Stela Ciobanu, şef Departament Resurse Umane al Mobiasbanca – Groupe Societe Generale.


 

Comentarii [2]

Comentariu
  • 27.11.2015 10:25:43
  • 10.10.2016 10:19:46

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
14
Afişări de site:
1874038
Vizitori unici:
3551306

WebArt Pro