Profitразделитель ссылочного текста №_11-12_2022 (303), noiembrie-decembrie 2022

Shopping pe internet

Tatiana MATEI | Tehnologii avansate

Ritmurile de dezvoltare a tehnologiilor informaţionale au atins cote ameţitoare. Ceea ce cu 10 ani în urmă părea ceva din domeniul fantasticului, astăzi reprezintă o realitate. Este şi cazul cumpărăturilor on-line pentru care în ultimul timp optează din ce în ce mai multe persoane, în încercarea de a economisi nu doar timp, dar şi bani.

În prezent, prin internet poţi cumpăra, practic, orice - de la produse alimentare pînă la haine, bijuterii, produse cosmetice, mobilă, tehnică, telefoane mobile, bilete la avion sau la concerte, flori etc. Principalul avantaj al magazinelor on-line constă în faptul că poţi economisi timp, produsele solicitate fiind livrate acasă de cele mai multe ori gratuit, dar şi bani pentru că preţul acestora este de multe ori mai mic decît în magazinele specializate. Tot ceea ce trebuie să faceţi este să deschideţi paginile de internet ale magazinelor on-line specializate şi să comandaţi produsul, fără să vă mai faceţi griji pentru livrare.

Deşi este un domeniu nou, moldovenii nu se tem să investească într-o astfel de afacere. Eugen Nacu, directorul unuia dintre magazinele on-line care comercializează tehnică electronică, a început afacerea în anul 2006. Fiind primul care a spart gheaţa în Moldova la capitolul magazinelor on-line, nu i-a fost deloc uşor. Atunci puţini ştiau despre posibilitatea de a face cumpărături pe internet. După cinci ani de activitate, Eugen este mîndru de afacerea pe care a creat-o şi care îi aduce profit.

Eugen NACU: Am lansat afacerea pe internet pentru a economisi bani pentru chiria spaţiului de comercializare a produselor. La început a fost foarte dificil. Săptămîni la rînd nu aveam nici o comandă. Cu timpul însă, tot mai mulţi clienţi au aflat despre magazinul nostru şi au început să facă comenzi. În prezent, avem aproximativ 200 de comenzi lunar. Preţurile produselor sînt cu circa 15% mai mici, iar livrarea la domiciliu este gratuită, dacă valoarea cumpărăturilor depăşeşte 300 de lei.
Deşi recunosc că investesc sume importante pentru promovarea magazinelor, agenţii economici sînt optimişti şi ţintesc spre cumpărătorii care nu vor să-şi piardă timpul prin magazine, ci aleg să stea în faţa calculatorului pentru a-şi cumpăra mobilă, îmbrăcăminte sau chiar lenjerie intimă.

Sergiu Serbicean, managerul unicului, deocamdată, magazin on-line de lenjerie intimă, spune că afacerea a fost lansată la începutul acestui an cu mari speranţe. Acestea însă se lasă aşteptate, căci, spune el, clienţii, ca  regulă, preferă să-şi cumpere articole de lenjerie după ce le probează. În trei luni de activitate afacerea a avut un venit de doar 2 mii lei. Cu toate acestea, Sergiu nu dezasperează şi este sigur că mai devreme sau mai tîrziu afacerea va avea succes.

Cele mai fidele cliente ale magazinelor de haine, bijuterii şi cosmetică on-line sînt femeile, în timp ce bărbaţii preferă să achiziţioneze de pe internet tehnică, calculatoare, telefoane mobile şi piese auto.

Victoria Florea este o clientă fidelă a magazinelor on-line. De mai bine de cinci ani tînăra îşi completează garderoba doar cu îmbrăcăminte cumpărată pe internet, în special de la magazine din străinătate. A renunţat să-şi cumpere haine din centrele comerciale din Chişinău pentru că, spune ea, sînt scumpe şi de o calitate îndoielnică.

Victoria FLOREA: Cumpăr multe lucruri de la magazinele on-line din Franţa, SUA şi Marea Britanie, în special, în perioada reducerilor. Livrarea unui produs cumpărat on-line din străinătate durează de la două la patru săptămîni în funcţie de magazin. Deşi este mai comod, shoppingul pe internet nu este lipsit şi de anumite riscuri. S-a întîmplat să cumpăr şi haine pe care a trebuit să le returnez, deoarece îmi erau mari.

În cazul cumpărăturilor din magazinele on-line din republică, livrarea este mult mai rapidă. Dacă locuiţi în Chişinău, în cîteva ore aveţi produsul solicitat acasă. Marfa însă costă mai scump decît cea din magazinele on-line din străinătate, dar este mai ieftină decît în magazinele obişnuite din republică.

Excepţie fac produsele alimentare care, achiziţionate on-line, sînt mai scumpe cu, cel puţin, 10% - 30% decît cele din magazine sau de la piaţă. Pentru livrarea gratuită a produselor alimentare, cumpărătura trebuie să coste, cel puţin, 250 lei.

Dacă vreţi să-i faceţi o surpriză persoanei dragi, magazinele on-line vă pot ajuta şi în acest sens. Puteţi comanda un buchet de flori sau un cadou care-i va fi livrat în, cel mult, două ore. Surpriza vă va costa, cel puţin, 150-200 de lei.

Produsele comandate pe internet pot fi achitate în numerar la primirea comenzii, prin transfer bancar, prin sistemul WebMoney sau on-line cu cardul bancar. De multe ori magazinele on-line oferă reduceri şi promoţii pe care nu le găsim în centrele
comerciale, aceasta fiind una dintre strategiile de marketing de bază ale magazinelor de acet tip.

Încet, dar sigur magazinele on-line devin adevăraţi concurenţi ai magazinelor obişnuite şi în Moldova, iar noi, cumpărătorii, vom avea doar de cîştigat de pe urma acestui fapt.■

 

Comentarii [3]

Comentariu
  • 16.03.2017 11:01:23
  • 20.08.2018 06:19:36
  • 13.09.2019 04:58:30

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
28
Afişări de site:
2280363
Vizitori unici:
4728424

WebArt Pro