Profit №_12_2023, decembrie 2023
Cheia succesului „Creator Iu. Borş”
Dacă un om este apreciat şi judecat la prima vedere după îmbrăcăminte, atunci, cu siguranţă, mobilierul este accesoriul care creează prima impresie despre interiorul casei căreia îi treci pragul. Pe parcursul celor 23 de ani de activitate, fabrica de mobilă „Creator Iu. Borş” a reuşit să creeze o impresie bună despre sute şi mii de case şi apartamente, proprietarii cărora au optat pentru marca „Creator Iu. Borş”.
Creată în anul 1988, fabrica de mobilă „Creator Iu. Borş” a devenit pe parcursul anilor o adevărată istorie de succes, reuşind prin exemplul propriu să demonstreze că în R.Moldova este posibil să derulezi o afacere aliniată standardelor europene de calitate. În anul 2009 fabrica, magazinul şi oficiul central al companiei „Creator Iu. Borş” au fost transferate la cîţiva kilometri în afara capitalei. Ideea de a le concentra pe toate sub un singur acoperiş şi a crea un hipermarket de mobilă după modelul european s-a dovedit a fi cît se poate de reuşită, susţine directorul executiv al Companiei, Eduard Bunu.
„Într-un timp relativ scurt, clienţii noştri s-au acomodat cu faptul că „Creator Iu.Borş” este doar în afara oraşului, ceea ce înseamnă că aici pot vedea un sortiment mult mai mare de mobilier, dar în acelaşi timp pot discuta pe loc cu designerii noştri sau chiar cu conducerea firmei. Acest lucru este foarte comod şi avantajos. Pe parcursul activităţii ne-am învăţat că timpul clientului trebuie preţuit”, spune Eduard Bunu.
Urmărind scopul de a crea un produs autohton de calitate, care să poată concura cu cele europene, compania şi-a găsit nişa sa – mobila la comandă, devenind pe parcurs lider pe piaţa moldovenească la acest capitol. Astfel, în condiţiile în care produce doar mobilă la comandă, „Creator Iu. Borş” este pusă în situaţia de a se perfecţiona în permanenţă, deoarece trebuie să ţină mereu cont de preferinţele şi gusturile clienţilor, iar acestea, cum bine se ştie, sînt foarte diferite. Prin mobilierul creat, designerii companiei se străduiesc să ţină cont de doleanţele clienţilor, exprimînd, totodată, stilul şi personalitatea acestora.
Cartea de vizită a companiei este calitatea, susţine Eduard Bunu, care spune că acest lucru presupune şi un preţ mai mare al produsului. Chiar şi aşa însă clienţii, atît persoane fizice, cît şi companii private, acceptă acest lucru, fiind convinşi că un produs de calitate la un preţ mai mare cu siguranţă „trăieşte” mai mult decît un produs la un preţ mai mic, dar de o calitate inferioară. Convingîndu-se o singură dată de acest lucru, clienţii revin ulterior după alte piese de mobilier marca „Creator Iu. Borş”.
Eduard BUNU: Scopul nostru nu este să producem cît mai mult şi să obţinem un profit imediat, ci să fabricăm mobilă de calitate şi pe gustul clienţilor, astfel încît aceştia să fie mulţumiţi şi să revină la noi ori de cîte ori au nevoie de o piesă de mobilier nouă. Pe parcursul anilor am înţeles că anume această abordare reprezintă cheia succesului.
Gama mobilierului „Creator Iu. Borş” este foarte variată – de la mobilă pentru copii, bucătării, dormitoare, spaţii de odihnă, pînă la mobilier pentru oficii şi spaţii comerciale. Peste 500 de unităţi de mobilier pot fi găsite în magazinul companiei, care ocupă peste 3 mii m.p. Zilnic trec pragul acestuia zeci şi sute de persoane în speranţa că vor găsi aici mobila potrivită. Aranjat totul cu gust şi rafinament pînă în cele mai mici detalii, magazinul este o adevărată bijuterie a mobilei. Pînă şi muzica în surdină, dar şi mirosul proaspăt care domneşte în magazin fac parte din strategia de vînzare a „Creator Iu. Borş”, ne confirmă Eduard Bunu.
Chiar dacă în prezent concurenţa pe piaţă la capitolul mobilă este una destul de strînsă, directorul executiv al „Creator Iu. Borş” susţine că compania reuşeşte să facă faţă lucrurilor anume datorită faptului că lucrează pe segmentul individual. La moment, în cadrul fabricii activează aproximativ 250 de persoane, iar scopul conducerii este de a crea un nucleu puternic care să poată face faţă tuturor provocărilor. „Ne bazăm pe lucrătorii care activează de 10-15 ani în cadrul fabricii. Anume ei sînt cea mai bună şcoală pentru noii angajaţi”, spune Eduard Bunu, care este ferm convins că cea mai mare bogăţie a fabricii este anume capitalul uman.
„Creator Iu. Borş” a încheiat anul 2010 pe o notă pozitivă, ţinînd cont de faptul că anul precedent a fost unul de criză. Deşi a început cu greu, rezultatele finale pentru 2010 vorbesc despre un volum de vînzări mai mare decît cel înregistrat în anii dinaintea crizei. Capitalul social al fabricii este de 31 mil. lei, iar volumul anual de vînzări, spune Eduard Bunu, nu scade sub această cifră. Pentru anul 2011 fabrica planifică o creştere a vînzărilor cu circa 20-30% faţă de anul 2010. De asemenea, unul dintre obiectivele pentru anul 2011 este testarea pieţei externe, iar prima destinaţie va fi România.
Adauga-ţi comentariu