Profitразделитель ссылочного текста №_11-12_2022 (303), noiembrie-decembrie 2022

Site-ul: un lux sau o necesitate?

Daria NECITAILO | Studiem problema

Pentru ce e nevoie de site şi e nevoie oare, în genere? Reprezentanţii multor companii autohtone nu ştiu nici pînă acum răspunsul la această întrebare. Iar acesta este cît se poate de simplu: fireşte, este necesar.

Ce este un site web?
Imaginaţi-vă că aţi inaugurat recent o firmă proprie. Aveţi un personal calificat, un potenţial enorm şi posibilităţi excelente de a vă desfăşura activitatea. Nu v-a rămas să faceţi decît un lucru; este necesar ca despre companie să afle clienţii potenţiali şi e de dorit ca numărul acestora să fie cît mai mare. În cazul de faţă, o soluţie optimă pentru problemă este crearea site-ului propriu care să devină cartea de vizită a afacerii Dvs. pe Internet.

Site-ul web este un manager virtual ideal: nu de alta, dar chiar Dvs. îl creaţi. Datorită paginii electronice de care dispuneţi veţi avea posibilitatea să înregistraţi un progres şi să deveniţi lider (mai ales, dacă concurenţii Dvs. încă nu au perseverat în acest sens). Or, crearea site-ului este un proces complicat, care cere o executare profesionistă, altfel toate riscă să se transforme într-un simplu set de imagini frumoase şi un teanc de coduri de program, care vor zace inutil undeva pe Internet.
 Tipurile de site-uri web Înainte de a crea site-ul, trebuie să ştiţi bine pentru ce e nevoie de el şi care sînt funcţiile pe care el trebuie să le posede. În primul rînd, site-ul trebuie să răspundă nevoilor vizitatorului, de asemenea să fie informativ, comod şi să îndeplinească cele mai recente standarde tehnologice.

De exemplu, dacă compania se ocupă de vînzări de mărfuri pe Internet şi presupune utilizarea cardurilor din plastic, o soluţie pentru problemă ar fi obţinerea unui site web denumit „Magazin pe Internet” , care să-i ofere utilizatorului accesul la mărfurile necesare fără să iasă din casă. La moment, în Moldova există cîteva site-uri gata să presteze asemenea servicii, de exemplu, www.eshop.md şi  www.goods.md. Primul comercializează utilaj computerizat, al doilea reprezintă un hipermarket.

Tipul de site
„Portal-Internet informaţional”  este destinat publicării şi  administrării unor volume importante de informaţii pe Internet, bunăoară www.ournet.md. De asemenea, portalul-Internet poate presta diverse servicii, de exemplu  www.999.md este un panou de anunţuri virtual, www.play.md – o colecţie de spoturi video pe care le plasează chiar vizitatorii, iar www.infotag.md – site-ul unei agenţii de presă  cu ştiri zilnice.

Ultima varietate este „site-ul de Internet corporativ”. Potrivit Alei Radionova, directorul Departamentului soluţii web al companiei  „Deeplace”,  în Moldova acest tip de site este cel mai solicitat. Un atare site este destinat publicării informaţiei despre companie. De asemenea, el face posibilă rezolvarea unor sarcini de informare a clienţilor acesteia.

Costul site-ului
Cît priveşte costul unui site, preţul va depinde, în primul rînd, de cine se va ocupa de elaborarea site-ului. Dacă apelaţi la ajutorul unui student, gata să plaseze informaţia despre companie pe Internet în schimbul unui onorariu modest, riscaţi să pierdeţi nu numai banii (un atare serviciu costă între   500 şi 1000 de unităţi convenţionale),  dar şi comiteţi una din erorile cele mai costisitoare pentru un beneficiar. Căci pentru a crea un site simplu de utilizat şi ieftin în dezvoltare, autorul trebuie să deţină o experienţă mare nu numai în domeniul creării site-urilor, dar şi al deservirii acestora. Această experienţă se acumulează de-a lungul anilor şi nu poate să coste ieftin. Iar în cazul cu studentul Dvs sînteţi cel care îi plăteşte experienţa.

Aşadar, varianta cea mai economicoasă este să vă adresaţi profesioniştilor. Aceştia, înainte să vă ofere soluţia, vor studia multilateral sarcinile trasate, îl vor consulta pe client în probleme de elaborare a resursei de Internet de la început şi pînă la sfîrşit, executînd în paralel tot complexul de lucrări necesare lansării proiectului.  De obicei, la companiile specializate de elaborarea site-urilor se ocupă un grup compus din 12-15 persoane, din care fiecare trebuie să fie un adevărat profesionist. La evaluarea proiectului se ia în calcul un spectru vast de lucrări: în primul rînd, elaborarea concepţiei creative şi a sarcinii tehnice,  după care elaborarea design-ului resursei web, programarea şi, un aspect foarte important, reglarea dirijării contentului. Exact cea care ulterior îi va permite clientului să întreţină independent resursa web, adică să o suplimenteze informativ. Avantajele pe care i le oferă site-ului acest sistem sînt atît de evidente încît pînă şi beneficiarul cel mai sceptic, după demonstrarea opţiunilor acestui produs de soft, se convinge de necesitatea acestuia. Reţineţi, este puţin probabil să găsiţi vreun student capabil să facă această activitate.

Şi totuşi, orice s-ar spune, poporul cere spectacole. Frecvenţa vizitării site-ului va depinde, în mare parte, de aspectul de design al acestuia. Chiar dacă un site „zugrăvit viu” încă nu înseamnă că este şi bun. Site-ul asemănător cu  un pliant poligrafic va arăta care designer l-a realizat şi ce gust are. Dar el nu va prezenta niciodată faţa firmei Dvs. În opinia Xeniei Reabaia, designer web la compania „Deeplace”, un designer bun ia în calcul mereu comoditatea utilizatorului, foloseşte o gamă de culori acceptabilă, ia în considerare specificul proiectului concret, auditoriul viitorului site.

La companiile în care nivelul de deservire a clienţilor corespunde tuturor normelor enumerate mai sus, costul creării unui site corporativ variază de la 5 la 11 mii euro. Totul depinde de circuitul intern, de zona extranet, numărul şi complexitatea modulelor funcţionale.   

Înregistrarea site-ului
După ce agentul economic a ales cu tipul site-ului şi compania care îl va elabora, mai rămîne un singur lucru – înregistrarea. Dar şi aici există unele aspecte specifice. În Moldova, de regulă, înregistrarea majorităţii site-urilor se face la „MoldData” – unica organizaţie din republică care oferă adrese de domen în zona MD.  

S-ar putea să apară situaţia în care clientul doreşte să cumpere un nume de domen după denumirea firmei sale, dar acesta este ocupat deja. În acest caz, are două soluţii. El poate verifica dacă există un nume disponibil în diverse zone de domen: MD, COM, NET, ORG. Iar dacă domeniul este ocupat în toate zonele, el trebuie să schimbe un simbol din numele lui, pentru că într-o zonă de domen nu pot exista două nume similare, după cum într-un oraş nu pot exista două străzi denumite la fel.
 
Cum să cîştigăm dintr-un site web?
Dacă după citirea prezentului articol mai credeţi că dispunerea de un site propriu, realizat calitativ este mai mult un lux decît o necesitate, să ştiţi că după ce site-ul Dvs pe Internet va deveni popular, nu veţi mai lucra Dvs. pentru el, ci el în beneficiul Dvs. Un exemplu în acest sens ar fi site-ul lui Stiv Pavlina (www.stevepavlina.com), care îi aduce deţinătorului său un venit lunar de circa 40 mii de unităţi convenţionale. Şi cum să nu aducă, dacă 175000 de persoane îi accesează zilnic site-ul ca să citească articolele pe care le-a scris autorul. Ziceţi că la noi este imposibil aşa ceva? Greşiţi. De exemplu, site-ul informativ www.infotag.md în cîţiva ani de activitate a fost vizitat de peste 9 mln. de cititori. Simion Ciochină, administratorul de sistem al acestui site, este convins că în secolul tehnologiilor informaţionale, nici o companie care se respectă nu poate exista fără să aibă o pagină pe Internet.  Numărul utilizatorilor reţelei globale creşte din minut în minut, deci, numărul vizitatorilor potenţiali anume ai site-ului Dvs. creşte constant.

De asemenea, aţi putea, bunăoară, prin intermediul unei anexe web  Google AdSense să plasaţi pe site publicitate tematică. Şi de numărul de persoane care vor vizita zilnic site-ul şi vor lua cunoştinţă de reclama plasată acolo va depinde suma pe care Dvs. o veţi cîştiga pe zi. Practica artă că ea se poate ridica la cîteva mii de unităţi convenţionale pe zi. Şi aceşti bani pot deveni ai Dvs.

Comentarii [3]

Comentariu
  • 29.04.2013 02:26:30
  • 09.11.2016 08:17:18
  • 01.11.2017 05:15:40

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

Ştiri
În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
15
Afişări de site:
2278733
Vizitori unici:
4723983

WebArt Pro