Profitразделитель ссылочного текста №_12_2023, decembrie 2023

Asterra Group - dinamica este pozitivă

Piaţa de asigurări

În anul 2014, compania de asigurări Asterra Group şi-a sporit prezenţa pe întreg teritoriul ţării, iar rezultatele nu s-au lăsat aşteptate. A înregistrat performanţe vizibile şi o dinamică pozitivă la toate capitolele, încheind anul cu încasări de 62 mil. de lei, ocupând o cotă de piaţă de 5,2%, precum şi locul şase în topul companiilor de asigurări din Republica Moldova. Directorul reprezentanţei Botanica a Asterra Group, Timur Bantaş, consideră că dinamismul ultimilor ani îi permite companiei să aspire la Top 3 companii de asigurări către anul 2016 când Asterra Group va marca 10 ani de activitate.

Profit: Dle Bantaş, cum a încheiat anul 2014 compania Asterra Group? Rezultatele financiare obţinute corespund aşteptărilor stabilite la început de an?

T.B.:
Datele preliminare ale Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare (CNPF) pentru anul 2014 arată că Asterra Group a încasat de două ori mai multe prime decât în anul 2013. Prin urmare, la capitolul prime brute subscrise am obţinut 62,7 mil. de lei, în comparaţie cu anul 2013 când acest indicator a constituit 35 mil. de lei. Respectiv, în anul precedent am înregistrat o creştere de aproape 80%, fapt care nu poate să nu ne bucure. Acest rezultat, care, de altfel, corespunde strategiei noastre de dezvoltare, se datorează, în primul rând, managerilor foarte bine pregătiţi şi cu un potenţial mare în vânzări. Suntem conştienţi de faptul că succesul unei companii de asigurări depinde în mare parte de colectiv, prin urmare, eforturile noastre sunt canalizate în direcţia formării unui colectiv profesionist, care este în stare să răspundă provocărilor în domeniul asigurărilor.

Tot în anul 2014, pentru a fi mai aproape de clienţi, am majorat numărul de reprezentanţe şi puncte de vânzare, atât în Chişinău cât şi pe întreg teritoriul ţării. Comparativ cu anul 2013, în anul trecut numărul punctelor de vânzare, practic, s-a triplat - de la 15 la 45. Prezenţa noastră a devenit mai vizibilă, iar compania, în general, mai accesibilă, inclusiv datorită rebrandingului şi îmbunătăţirii site-ului, care permite clienţilor să solicite produsele de asigurare chiar şi prin internet.   

Profit: La ce capitole aţi obţinut rezultate mai bune decât în anul 2013 - prime de asigurare, contracte noi încheiate, active totale, venituri, profit?

T.B.:
Dinamica pe care a înregistrat-o în ultimii trei ani Asterra Group este cea mai bună comparativ cu restul companiilor de asigurări. Astfel, dacă am început cu un volum de vânzări de 19 mil. de lei în 2012, atunci în 2013 vânzările au crescut până la 35 mil. de lei, iar în 2014 - până 62 mil. de lei, Asterra Group reuşind să ajungă pe locul şase în topul companiilor de asigurări. Prin urmare, toţi indicatorii au crescut proporţional. Apropo, coeficientul de lichiditate este unul dintre cei mai buni din Moldova la acest moment. În ceea ce priveşte capitalul social şi activele, iarăşi indicatorii depăşesc normele stabilite de legislaţie. Dacă am analiza coeficientul de despăgubiri, atunci acesta este la nivelul de 40%, fiind unul destul de înalt comparativ cu alte companii de asigurări. Cu alte cuvinte, noi avem un mare potenţial de dezvoltare şi suntem dispuşi să progresăm în continuare.

Profit: Cum au influenţat aceşti indicatori asupra cotei de piaţă deţinută de Asterra Group?

T.B.:
În rezultatul activităţii de anul trecut, cota de piaţă a crescut de la 3,3% în 2013 până la 5,2% în 2014. Este un indicator foarte bun care ne permite să privim cu încredere perspectivele de dezvoltare ale companiei.

Profit: În activitatea sa, Asterra Group pune accentul pe asigurările obligatorii sau pe cele benevole?

T.B.:
Asigurările obligatorii sunt importante, însă noi punem accentul pe asigurările benevole. Dacă ar fi să urmărim statistica în ceea ce priveşte asigurările benevole şi obligatorii, luând în consideraţie că, deocamdată, nu avem dreptul de a emite Cartea Verde, atunci vedem că 2/3 din portofoliul nostru îl constituie anume asigurările benevole.

Analizând, în general, piaţa la capitolul asigurări benevole şi obligatorii, observăm că jumătate din piaţă constituie asigurările obligatorii - Cartea Verde şi Asigurarea de Răspundere Civilă Auto, raportul fiind, practic, de 50/50. Adică jumătate de miliard de lei sunt acumulate din asigurări obligatorii. Pentru comparaţie, în portofoliul nostru asigurările obligatorii reprezintă doar 1/3. Cu alte cuvinte, noi lucrăm foarte intens la capitolul asigurărilor benevole, promovând, în special, aceste tipuri de asigurare.

În opinia noastră, dependenţa de un singur tip de asigurare poate conduce chiar la dispariţia companiei. Din aceste considerente, noi pledăm pentru diversificarea portofoliului de asigurări. De asemenea, dezvoltăm portofoliul şi la capitolul persoane fizice şi juridice, astfel încât să nu depindem de clienţi mari, care odată pierduţi pot afecta activitatea companiei.

Profit: Prin urmare, Strategia de dezvoltare a Asterra Group este una corectă, în condiţiile în care piaţa de asigurări este una în stagnare?

T.B.:
Într-adevăr, în ultimii ani se discută tot mai activ faptul că piaţa de asigurări este în stagnare, iar creşterea este de doar câteva milioane. Pentru anul trecut cifra pieţei a constituit 1,2 mlrd. lei, faţă de 1,19 mlrd. lei în 2013. Este just că piaţa stagnează, iar dacă ar fi să luăm în calcul şi deprecierea leului în raport cu valutele străine, atunci, în general, trebuie să recunoaştem că piaţa a înregistrat o scădere. Respectiv, în condiţiile în care noi am majorat încasările, practic, de două ori şi am reuşit să depăşim piaţa atât de puternic, înseamnă că strategia noastră de dezvoltare este una foarte bună.

Profit: Care sunt aşteptările pentru anul 2015?

T.B.:
Scopul nostru de bază este să atingem cifra de 100 mil. de lei încasări din prime brute subscrise. În opinia noastră, acest obiectiv este perfect realizabil, însă suntem conştienţi de faptul că multe lucruri depind de situaţia economico-financiară, atât din ţară, cât şi de peste hotare. Noi suntem dispuşi să luptăm şi să atingem cifra de 100 de mil. de lei, însă circumstanţele economice vorbesc despre faptul că oamenii sunt în aşteptare. Eu cred că următoarele trei-patru luni vor decide totul. Noi nu disperăm şi lucrăm în condiţiile existente, dar realizăm că situaţia economică nu este cea mai favorabilă. Vom continua să punem accentul pe asigurările benevole, încercând să diversificăm cât mai mult posibil portofoliul de asigurări.

Profit: Experţii din domeniu împărtăşesc univoc punctul de vedere că piaţa de asigurări va beneficia de un impuls serios de dezvoltare doar odată cu venirea în ţară a unor companii de asigurări străine solide, care vor introduce reguli şi standarde europene de activitate. Anul trecut, pe piaţa din Moldova a venit compania internaţională de asigurări Vienna Insurance Group prin achiziţia Donaris Group, aducând, astfel, experienţa şi standardele grupului VIG în RM. Asterra Group intenţionează să lanseze şi ea o astfel de colaborare cu o companie străină sau doreşte să se dezvolte doar cu forţe proprii?     

T.D.:
Asterra Group este o companie locală de asigurări, prin urmare, noi dorim să progresăm cu forţe proprii. Suntem siguri că vom reuşi.

Profit: În 2016 Asterra Group va împlini 10 ani de activitate. Care sunt obiectivele pe care compania şi le propune să le realizeze către această aniversare?

T.B.:
Cu prilejul aniversării unui deceniu de activitate, planificăm să intrăm în Top 3 companii de asigurări. Este un obiectiv ambiţios, dar perfect realizabil. Pentru 2015 ne propunem să intrăm în Top 5. Aşa cum am menţionat, în ultimii ani dinamica Asterra Group a fost una ascendentă, iar cota de piaţă pe care o deţinem o merităm pe deplin. Pentru o companie relativ tânără considerăm că performanţele noastre sunt foarte bune şi inspiră optimism.

Profit: În opinia Dvs., ce paşi concreţi ar trebui să întreprindă noul Guvern pentru a impulsiona piaţa de asigurări?

T.B.:
Aşteptăm ca autorităţile să promoveze intens cultura asigurărilor care în Moldova este extrem de redusă comparativ cu alte state. Ne dorim o strategie clară de promovare a asigurărilor, care ar fi în beneficiul clienţilor, companiilor de asigurări şi statului, în general.■

 

Comentarii [8]

Comentariu
  • 26.03.2015 08:02:54
  • 27.03.2015 11:21:32 Irina
    Compania este foarte si foarte slaba!
  • 27.03.2015 01:55:31 Nina
    Compania are niste projecte, asta este, dar realitate este alta!
  • 02.04.2015 10:04:11 Liza
    Eu nu cred in mare succes la asa companie de asigurare...
  • 07.04.2015 07:31:03 Stefan
    Piata este foarte mica nu stiu daca compania are de unde sa dezvolta?
  • 07.05.2016 04:02:46
  • 17.11.2016 12:34:45
  • 21.06.2017 11:59:31

Adauga-ţi comentariu

© 2008 "Profit"

 

În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
5
Afişări de site:
2518270
Vizitori unici:
5345482

WebArt Pro